Priser i: 
På svenska In English

Köpvillkor


1. 
Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Myrstens Grafik, Klisterdekaler, bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Myrstens Grafik har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

2. 
Pris

I priserna ingår moms med 25% Vid bekräftad beställning.

3. 
Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket samt efter DHL-Servicepoint. 
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

4. 
Betalningsvillkor

4.1 Förskottsbetalning
Kunden betalar in på Myrstens Grafiks bankgiro innan varan produceras och skickas. Ingen avgift. 
4.2 Faktura 
Avgiften för att betala mot faktura är 29 kr och har därmed 15 dagars kredit. Sedvanlig kreditupplysning göres. Vid godkänd upplysning kan faktura ges. 
Vid utebliven betalning tillkommer 50 sek vid varje påminnelse, samt ränta. 
4.3 Kortbetalning
Kortbetalning. Ingen avgift. Visa, Mastercard och Eurocard funger i shopen.
4.4 Presentkort
Har du fått ett presentkort som gäller i shopen, kan du betala med det.
4.5 Swish
Du swishar in din betalning till nr 123 160 52 03 (Myrstens Grafik AB), då ser vi din betalning direkt, och sänder din order snarast efter att vi sett din betalning.

5. 
Leveranser
 
Varor som finns i lager skickas normalt inom 3-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. 
Paketen levereras av Posten eller DHL, du kan välja alternativ själv i kassan. 
För paket som inte löses ut förbehåller sig Myrstens Grafik rätten att debitera 
kunden faktiska kostnaderna och för returfrakt samt en hanteringskostnad på 150 kr.

6. 
Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. 
Transportrisken
 
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan 
skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och 
transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. 
Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller 
direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka till Myrstens Grafik, Industrivägen 3, 820 72 Strömsbruk. 
tel: 070-3257583, mail: info@myrstensgrafik.se

9. 
Ångerrätt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter 
det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av 
Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Gäller heller inte vid personliga varor som ej kan säljas till annan kund, ex på sådan vara kan vara special beställd textdekor eller porträtt på tavlor, förstoringar eller canvas. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

10. 
Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post 
eller telefon inom en vecka.  Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du 
det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Myrstens Grafik följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. 
Återbetalningar 
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

12. 
Reservationer

Vi reserverar 
oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. 
Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Force 
Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat 
om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi 
alltid ARN:s rekommendationer.


http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/


Sök

2017-10-23

Textalk Webshop